onsdag 11 december 2013

Onsdag

Är fortsatt glad och hade tänkt vara det ett tag till. Ni vet sådär bubblande glad som jag helst vill vara hela tiden. 

Anledningen? Kanske världens härligaste barn, kompisar, stad, mat, familj, gym, allt. 

Idag blev jag även antagen till min kurs till våren. Jippi! (Det jag egentligen vill säga är CASH FLOW!!!! Det är två dagar kvar till lön och jag äger 40 franc på mitt kort. Inte för att det har med saken att göra..)

I helgen åkte jag, som förutbestämt till Tyskland och Konstanz. Det var det mysigaste jag har gjort på länge, att traska omkring i min ensamhet och göra PRECIS vad jag kände för. Köpte dessutom en fin plånbok, jacka samt lite smått och gott såsom schampoo och såntdära. 

I söndags och måndags gick jag i luciatåg och det var ju hur mysigt som helst. Tisdag var jobbdag och tysklektion. Bara fem gånger kvar nu!! Typ. Tror jag. 

Idag, en sväng till Lindtfabriken. GOD jul till mina nära och kära säger jag.. Alltså ojsan. 35 franc senare... Oups. 
Och så lite familjemys och tedrickande med tjejerna på stans antagligen dyraste café. 60 kr för lite te, jo jag förstår varför jag är pank! Hehe
Nej, alltså det är verkligen ingen fara med pengarna. Jag har ju ett schweiziskt sparkonto också, men jag vill ju inte "låna av mig själv" som det så fint kan uttryckas. 

Ha det BRA nu. Jag hoppas verkligen att alla får fina, härliga dagar innan jul, och jobba inte ihjäl er. I'm serious. 

Natti natti

1 kommentar:

Mamma sa...

Grattis till antagningen till kursen! Kul, men inte helt oväntat, eller hur?!
Ja, det verkar ju bli en GOD jul för många. Det ska bli mysigt att ses snart igen.
Ha det så gott så länge och fortsätt att mysa även om det kostar lite. Det är du värd!
Kramis från mamsen