tisdag 7 januari 2014

Tisdag - tillbaka i Zurich!

Igårkväll kom jag hem igen efter dryga två veckors julledighet i Sverige. 

Fick ett jättefint välkomnande när jag klev innanför dörren i form av en Jakob som fått stanna uppe extra länge och kom springande i hallen så håret studsade på hans huvud (måste ses) och gav mig en BAMSEKRAM. Sen var han ganska blyg resten av kvällen och hängde mest bakom ett mamma- eller pappaben och tittade nyfiket. 

Selma träffade jag först imorse och hon var yrvaken och hade nog glömt bort vem jag är. Det tog säkert en halvtimma innan vi betedde oss normalt mot varandra.. Haha. 

Vädret här är otroligt. Ingen snö visserligen, men många plusgrader, strålande sol som står uppe mycket senare på eftermiddagen än vad jag är van vid nu. Jag kan tillochmed gå utan mössa, vantar och halsduk och jackan öppen. Helt fantastiskt!


Nu har vi städerskan hos oss så vi traskade till Glatts inomhuslekplats. Jakob är tar sitt ansvar som storebror och håller i Selma varje gång de åker rutchkana tillsammans. Väldigt gulligt!

Annars är vi tillbaka i gamla rutiner. Dagens träning har varit balansgång, bokstäver och siffror. 
Framsteg! 

Ciao

Inga kommentarer: