tisdag 10 juni 2014

Tisdag

Anledningen att jag uppdaterar så kasst är att ni inte kommenterar. 

Idag är min sista tisdag i Schweiz. På lördag morgon bär det av hemåt. 06:15 flyger jag till Frankfurt. Åh, mellanlandningar <3. Nej tack, det hade jag klarat mig utan.. 

I helgen var jag och vandrade i Davos med tjejerna. Det var så härligt. 
Idag ska jag ta med barnen till badi. Det är över 30 grader och jag DÖR av värmen. 

I övrigt så är jag i full färd med att tvätta, sortera, slänga och packa. Det känns som att denna viktbegränsade flytt är den svåraste av alla jag har gjort. Förstår inte varför, men så känns det. 

Imorgonkväll kommer den nya au pairen. Det innebär att inatt sover jag min sista natt i min säng. Sen blir jag degraderad till Selmas säng. (Det hade dock kunnat vara värre. Tanken var soffan först...) 

Nej men så så är det. 
Det känns riktigt bra. Nu vill jag bara hem. 

Tjenixen. 

2 kommentarer:

mamma sa...

Och jag vill att du kommer hem nu!
Ha det så bra de sista dagarna i Zürich och hälsa familjen!

Kram mamma

Kusin Annafia sa...

Haha, du är rolig du kusin! Men du borde läsa den däringa boken jag läser nu - "Älska dig själv", däri finns ett kapitel som handlar om att man inte ska basera sin uppfattning om sig själv på hur andra uppfattar en. Eller vara beroende av bekräftelse för att känna att man gör nåt bra. Typ. Jag måste till exempel vara en lika bra instruktör om jag har 3 kunder på passet som om det är fullt.
Jag har pli på bror din iaf, men ikväll fick han lite återhämtning och andrum från sin enda kusin.
Hoppas vi kan ses snart! Hur går det med jobbsökandet btw? Kram!